Produkcje Disneya na YouTube tylko dla Polaków

Na mocy porozumienia między Disneyem oraz Google polscy użytkownicy serwisu YouTube otrzymają dostęp do ponad 60 godzin materiałów z Myszką Miki, Kubusiem Puchatkiem i innymi bohaterami wytwórni.

Zawarta umowa zakłada zapewnienie polskim internautom dostępu do produkcji ze stajni Disneya w serwisie YouTube. To wytwórnia będzie decydowała, jakiego typu treści zostaną opublikowane w sieci. Wśród nich znajdą się m.in. takie pozycje, jak: „Do dzwonka”, „Auta”, „Kubusiowe przygódki” czy „Teraz Miki”. Już teraz na kanale znalazło się 60 godzin materiałów, a w kolejce czekają następne.

Pierwsze komentarze sugerują, że współpraca Google i Disneya jest swoistym eksperymentem, który na przykładzie Polski ma przetestować zyski, jakie może przynieść emisja nowych materiałów. Do tej pory oferta kalifornijskiego giganta nie była przekonująca dla wytwórni, gdyż zakładała zyski oparte na liczbie wyświetleń zamiast stałych opłat. Co więcej, Google pobiera tutaj też prowizję, która obecnie wynosi 30 proc.