Watch Dogs to jedna z najbardziej oczekiwanych gier tego roku. Obietnica otwartego i rozbudowanego świata, w którym jako haker będziemy mogli sterować rozbudziła wyobraźnię milionów graczy na całym świecie. Co naprawdę kryje się za tą potężną porcją marketingu?
Gry konsolowe
Recenzja Child of Light. Bajecznie, baśniowo i erpegowo
Ubisoft chyba każdemu głównie kojarzy się z wielkimi markami ze świata gier. Assassin’s Creed, Far Cry, Heroes, Splinter Cell, Rayman, a wkrótce również Watch Dogs. A co byście powiedzieli na nietuzinkową, przywodzącą swoją formą na myśl produkcje niezależne baśniową platformówkę 2D? Child of Light to połączenie pięknej, rysunkowej oprawy, baśniowej fabuły oraz elementów typowych dla klasycznych japońskich gier RPG.
Szybki i piękny. Recenzja GRID 2
Odnoszę wrażenie, że świat wirtualnych wyścigów cierpi ostatnio trochę na stagnację. Kolejne części Need for Speed już nie cieszą jak kiedyś, a kultowe marki nie świecą już takim blaskiem. Chciałoby się rzec – wtórność pogania wtórność. Czy tę ponurą perspektywę jest w stanie zmienić najmłodsze dziecko ze stajni Codemasters, GRID 2?
Recenzja Dead Island Riptide. Przyjemność nieumarła
Dead Island to najbardziej znana polska marka w świecie gier komputerowych. Produkcja ta sprzedała się łącznie w większej liczbie egzemplarzy niż Wiedźmin, co było z całą pewnością niebywałym sukcesem Techlandu i powodem by stworzyć część drugą. Do Dead Island Riptide podszedłem bardzo ostrożnie – nie wiadomo, co mogło się czaić w pudełku z płytą. Na szczęście żadnych żywych trupów nie uświadczyłem, więc ze spokojem mogłem przystąpić do recenzji. Spokój nie trwał jednak długo…
Recenzja Sniper: Ghost Warrior 2, sequela popularnego polskiego FPS-a
Zasady rządzące branżą gier komputerowych i konsolowych są dość jasne, choć czasami zdarzają się w niej niespodzianki, które zaskakują wręcz samych twórców. Taką niespodzianką był Sniper: Ghost Warrior, który mimo przeciętnych recenzji przyjął się na komputerach graczy na całym świecie i stał się naszym produktem eksportowym. Oto sequel tej produkcji – Sniper: Ghost Warrior 2. Czy powtórzy sukces poprzednika?
Recenzja Crysis 3. Bo gra ma przede wszystkim wyglądać! Czyżby?
Crysis, to seria która już od samego początku była projektowana z naciskiem na jak najlepszą, urzekającą i olśniewającą oprawę graficzną. Nie dziwi zatem, że i ostatnia część tej gry jest swoistym benchmarkiem dla pecetów, z których wyciska ostatnie soki. Oczywiście w zamian oferuje przepiękne widoki. Czy jednak poza uciechą dla oczu znajdziemy w tej grze cokolwiek więcej? Czy trzecia część opowiadająca o losach Proroka jest też pozycją grywalną i interesującą?
Recenzja Aliens: Colonial Marines. Nie taki obcy straszny…
Portale branżowe już wystawiły wyrok – Aliens: Colonial Marines to gra w każdym calu fatalna i nie nadająca się do czegokolwiek. Czyżby? Moja opinia jest nieco inna. Podobnie zresztą jak ogromnej rzeszy osób, które wprowadziły ten tytuł na listy najlepiej sprzedających się tytułów w ostatnim czasie. Brzmi jak paradoks, a jednocześnie ukazuje ogromną rozbieżność między tym, co o grze pisze recenzent, a co widzą w niej gracze. Zapewniam, że moja recenzja będzie pisana z tej drugiej perspektywy.
Recenzja Dead Space 3. Bałem się trzy razy…
Seria Dead Space szturmem podbiła serca graczy, przyprawiając ich o dreszcze na plecach swoim nietuzinkowym klimatem oraz fantastyczną, mroczną historią utrzymaną w konwencji horroru. Obie, wydane dotąd części były unikatowym połączeniem kosmicznej zręcznościówki z widokiem z perspektywy trzeciej osoby oraz klimatu grozy. Sam muszę przyznać, ze padłem ofiarą produkcji Visceral Games, która przykuła mnie do monitora na długie godziny. Czy uda się jej to trzeci raz?
Recenzja DMC: Devil May Cry. Tak się powinno restartować serię!
Ostatnio stało się modne restartowanie popularnych serii gier. Na ogół wychodzi to średnio, bo gracze jakoś nie mogą albo nie potrafią przyzwyczaić się i polubić nowej konwencji oraz bohaterów, patrząc na to przez pryzmat tego, co było kiedy (ech, sentymenty). Restartu doczekał się już Prince of Persia, Splinter Cell, a niebawem czeka to kultowego Tomb Raidera. Nie próżnuje też Capcom, serwując nam zupełnie nowe spojrzenie na serię Devil May Cry. I właśnie tą ostatnią produkcją chciałbym się dziś zająć… z demoniczną ochotą!
Piekło w Raju. Recenzja Far Cry 3
Far Cry to bardzo młoda seria, która już od samego początku podbiła serca graczy ujmującą oprawą graficzną oraz egzotycznymi realiami, w których przychodziło im stoczyć bój o własne przetrwanie. Tym samym stała się ona kolejną, silną marką Ubisoftu, której kolejne odsłony z pewnością jeszcze zobaczymy. Recenzowane dziś Far Cry 3 od samego początku promowano jako bardzo produkcję dla pojedynczego gracza z bardzo rozbudowaną fabułą i masą atrakcji oraz wątków pobocznych. Jak to wygląda w praktyce?