Recenzja Dead Space 3. Bałem się trzy razy…

Dead Space 3 – horror niedzielny

W Dead Space 3 bałem się dokładnie trzy razy. Pierwszy raz w momencie, gdy producent zapowiedział nową część serii. Moje obawy niestety były słuszne, bo gra nie zachwyca. [pull_quote_right]Moim zdaniem jest to produkcja przeciętna, która nie wybija się w żaden sposób na tle tłumu zręcznościówek z widokiem trzecioosobowym na rynku.[/pull_quote_right] Isaac Clarke, pozbawiony swoich psychicznych (i psychodelicznych) problemów sprawia wrażenie wypranego z uczuć młokosa, a wszystko co otacza go wokół przywodzi raczej na myśl mroczny shooter TPP, aniżeli klimatyczną grę w konwencji horroru, na jaką liczyłem. Dead Space 3 wymaga od gracza więcej strzelania niż myślenia, ale nie daje nic w zamian – ani pod względem fabuły, ani bohaterów niezależnych, ani nawet mechaniki rozgrywki, która nie uległa większym zmianom (mimo, że konwencję wywrócono o 180 stopni).

[image_lightbox url=”https://recenzator.pl/wp-content/uploads/2013/02/Dead-Space-3-39.jpg” align=”center” width=”590″ height=”250″ caption=”Nie o taki Dead Space 3 chodziło fanom.”]

Czy warto skusić się na trzecią odsłonę Dead Space? Moim zdaniem jest to produkcja przeciętna, która nie wybija się w żaden sposób na tle tłumu zręcznościówek z widokiem trzecioosobowym na rynku. Unikatowe cechy serii musiały ustąpić wartkiej akcji, efektownym eksplozjom i hordom potworów do eliminacji. Jeżeli podoba się Wam właśnie taki obraz i nie mieliście kontaktu z poprzednimi odsłonami cyklu, warto się skusić – chociażby dla samej przyjemności strzelania. W przeciwnym wypadku polecam zacząć od jedynki, ewentualnie dwójki – wspaniała zabawa gwarantowana.

[one_half]

[alert_green]

ZALETY:

  • rewelacyjne misje w przestrzeni kosmicznej,
  • dający wiele satysfakcji tryb kooperacji,
  • efektowne walki z nekromorfami i nie tylko

[/alert_green]

[/one_half]

[one_half_last]

[alert_red]

WADY:

  • żenująca fabuła,
  • bezbarwni bohaterowie,
  • horror przerobiony na shooter,
  • system mikropłatności,
  • wtórność, liniowość i monotonia
  • mierna grafika.

[/alert_red]

[/one_half_last]