Nowy pomysł Ubisoftu – recenzja Ghost Recon Online

Match starts in… a potem na zakupy

Serwery Ghost Recon Online działają tak, by przyporządkowywanie do drużyn następowało regionami. Nie ma więc strachu, że będziemy się mierzyć z graczami z rejonów świata z szybszym internetem, co skutkowałoby strzałem w głowę zanim zdążylibyśmy tę głowę schować. Oczywiście jeśli taka nasza wola, możemy umówić się ponad automatycznym podziałem i postrzelać sobie do znajomych z Bangladeszu – to wszystko zaliczyć trzeba na plus. Razi niestety fakt, że nie istnieje coś takiego jak „filtr klas” i może się zdarzyć tak, że w jednej drużynie wylądujemy z całą masą Reconów… Cóż… nie każdy rozumie, że nie trzeba podążać za tytułem.

[image_lightbox url=”https://recenzator.pl/wp-content/uploads/2012/08/Ghost-Recon-Online-5.jpg” align=”center” width=”590″ height=”250″caption=”Wzrost umiejętności zawsze cieszy – nie tylko na poczatku gry”]

Mapy i mody (w niewielkiej ilości) możemy wybierać po lewej stronie w głównym menu (dziwnie przypominającym mi te z Anno 2070…), w którym do naszych uszu dociera muzyka jakby skradziona z podkładu pod przygody Jacka Sparrowa (kapitana Jacka Sparrowa). Świetnym motywem byłoby, gdyby twórcy gry utrzymali nadal znany z bety zwyczaj podrzucania co tydzień dodatkowych wyzwań dla graczy, dzięki którym można podbić sobie wyniki i zarobić ekstra punktu decydujące o rozwoju naszej postaci.

[image_lightbox url=”https://recenzator.pl/wp-content/uploads/2012/08/Ghost-Recon-Online-sklep-bronie.jpg” align=”center” width=”590″ height=”250″caption=”Tu możemy rozpocząć nasze zakupy”]

A skoro jesteśmy przy punktach, to gromkie brawa dla Ubisoftu za to, że wbrew powszechnym lękom stworzyli swoją grę w modelu free-to-play i żadna ilość pieniędzy nie daje przewagi bardziej majętnym użytkownikom ich serwerów. Po każdym pojedynku suma naszych wojowniczych interakcji przeliczana zostaje na tzw. Recon Points (RP), a za nie możemy podrasowywać naszą postać. Nowe bronie, kamizelki i inne gadżety czekają w równym stopniu na zarabiających umiejętnościami, jak i na wydających realne pieniądze. Ci drudzy nie mają żadnych uprzywilejowanych, mocniejszych elementów ekwipunku, za swoje pieniądze mogą za to wykupić pakiet podwójnego wzrostu XP, a co za tym idzie RP.

[image_lightbox url=”https://recenzator.pl/wp-content/uploads/2012/08/Ghost-Recon-Online-kwalifikacje.jpg” align=”center” width=”590″ height=”250″caption=””]